Logo Polskiego Radia
PAP
Anna Wiśniewska 23.03.2015

Komunikacja miejska: mobilne aplikacje pomagają pasażerom

Mobilne aplikacje pomagają pasażerom komunikacji publicznej szybko i sprawnie poruszać się po mieście - donosi "Puls Biznesu".
Mobilne aplikacje pomagają pasażerom komunikacji publicznej szybko i sprawnie poruszać się po mieścieMobilne aplikacje pomagają pasażerom komunikacji publicznej szybko i sprawnie poruszać się po mieściePixabay.com

Około 14 tys. użytkowników komunikacji miejskiej we Wrocławiu korzysta z aplikacji mobilnej, dzięki której mogą śledzić, gdzie znajduje się autobus lub tramwaj i za ile minut pojawi się na przystanku.
Program o nazwie iMPK tamtejszy przewoźnik oferuje za darmo i bez serwowania reklam. - W planach mamy system służący do wysyłania powiadomień na telefon o awariach i utrudnieniach w funkcjonowaniu komunikacji - ujawnia Patryk Wild, dyrektor ds. inwestycji i rozwoju w MPK.
Koncepcja open data
Wrocławska aplikacja wpisuje się w modną na Zachodzie koncepcję open data, która zakłada, że jednostki publiczne udostępniają gromadzone przez siebie dane lokalnym społecznościom, co ma prowadzić do rozwoju ekonomicznego i podniesienia jakości życia obywateli.

PAP, awi

/