Logo Polskiego Radia
PAP
Jarosław Krawędkowski 01.09.2015

PLL LOT ma nowego szefa – Marcin Celejewski zastąpi Sebastiana Mikosza

PLL LOT ma nowego prezesa. Jak podała w poniedziałek Rada Nadzorcza firmy, w związku z rezygnacją z końcem sierpnia Sebastiana Mikosza z funkcji prezesa zarządu Rada zdecydowała o powierzeniu pełnienia obowiązków prezesa LOT-u Marcinowi Celejewskiemu, członkowi zarządu ds. handlowych.

Marcin Celejewski współpracę z LOT zaczynał w 1999 roku jako analityk w dziale strategii, następnie był dyrektorem biura w Hiszpanii i Portugali, a od 2007 r. dyrektorem siatki połączeń.

Był również szefem sprzedaży i marketingu w Qatar Airways.

Pełnił też funkcje kierownicze w PKP Intercity - prezesa i członka Zarządu.

Marcin Celejewski odpowiadał za długoterminową strategię handlowa przewoźnika

Jako członek zarządu PLL LOT ds. Handlowych był odpowiedzialny między innymi za budowanie długoterminowej strategii handlowej w związku z planowanym intensywnym rozwojem Spółki od 2016 roku. W szczególności odpowiadał za rozbudowę kanałów sprzedaży i dystrybucji w Polsce i na świecie, rozwój siatki połączeń, podnoszenie jakości produktu i obsługi klienta a także budowanie i wzmocnienie relacji z obecnymi i przyszłymi partnerami.

Czy Mikosz wyczerpał misję?

Sebastian Mikosz złożył rezygnację w połowie sierpnia br. "W uzasadnieniu swojej decyzji prezes Mikosz poinformował, że misja powierzona mu 6 lutego 2013 roku się wyczerpała. Polegała ona na uratowaniu spółki przed bankructwem, opracowaniu i wdrożeniu planu restrukturyzacji w unijnej procedurze pomocy publicznej oraz znalezieniu inwestora, dzięki któremu LOT mógłby wejść na ścieżkę rozwoju od 2016 r.

SebastianMikosz 1200.jpg
Prezes LOT-u odchodzi ze stanowiska

 Po zrealizowaniu wszystkich powyższych zadań, Sebastian Mikosz zdecydował o zakończeniu swojej współpracy ze spółką" - wyjaśniła wówczas w komunikacie spółka.

Prezes PLL LOT ustępuje. Nie zgadza się z rządowym pomysłem na prywatyzację firmy (lektor)


Źr. Agencja TVN/x-news
Mikosz był prezesem LOT-u dwukrotnie. Pierwszy raz w 2009 roku; po raz drugi w lutym 2013 r. Pod koniec 2012 roku LOT stał się niewypłacalny i konieczna była pomoc państwa.

PAP, jk