Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Borys 18.10.2016

Ustawa o kredycie hipotecznym dociąży KNF

Drobny druczek zniknie z bankowych reklam. Taki skutek przyniesie opublikowana przez Ministerstwo Finansów ustawa o kredycie hipotecznym - pisze "Puls Biznesu".
Franki szwajcarskieFranki szwajcarskieflickr/ott1mo

Jak czytamy w gazecie, regulator uznał, że "kredytodawca lub pośrednik w reklamach dotyczących kredytu konsumenckiego informacje podaje konsumentowi w sposób co najmniej tak samo widoczny, czytelny i słyszalny jak dane liczbowe dotyczące kosztu kredytu konsumenckiego". W praktyce oznacza to koniec reklamy bankowej w obecnej formie. Być może reklamy produktów, które będzie bardzo trudno emitować, zastąpią reklamy wizerunkowe.

Ustawa wprowadza też rejestr firm pożyczkowych. Lista podmiotów prowadzona będzie przez Komisję Nadzoru Finansowego. Na obrót hipoteką trzeba będzie też uzyskać zezwolenie Komisji. Wcześniej trzeba będzie zdać egzamin przez Komisją Egzaminacyjną dla Pośredników Kredytu Hipotecznego.

IAR, abo