"W Polsce ciągle nie ma ram prawnych, w których elektromobilność będzie mogła się rozwijać" – powiedział "Pulsowi Biznesu" Maciej Mazur, dyrektor zarządzający z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
Rośnie rynek aut na prąd i hybryd
W trzecim kwartale 2017 roku klienci na świecie kupili rekordowe 287 tys. nowych samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. To o 23 proc. więcej niż w drugim kwartale i aż o 63 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2016 roku. Zdaniem autorów raportu Bloomberg New Energy Finance cały 2017 rok może zamknąć się sprzedażą przekraczającą milion takich aut – podaje "PB".
W dziedzinie elektromobilności Polska traci dystans
– Ponad połowa światowego popytu na samochody elektryczne przypada na Chiny. Druga jest Europa, a później Ameryka Północna. W Polsce obserwujemy natomiast stagnację w tym segmencie rynku. Mamy na drogach mniej niż dwa tys. elektrycznych samochodów i ta liczba nie rośnie. Dystans między Polską a krajami europejskimi zwiększa się coraz bardziej – powiedział Mazur.
Według niego niezbędne są takie regulacje, jak przygotowane przez Ministerstwo Energii rozporządzenie taryfowe, które obniża opłaty za ładowanie pojazdów elektrycznych w nocy.
"Puls Biznesu"/Akkal/NRG