Logo Polskiego Radia
PAP
migrator migrator 11.05.2010

Gospodarka wzrasta, a rynek reklamy i tak spada

Zdaniem analityków odpytywanych przez "Parkiet", pierwszy kwartał roku przyniósł dalsze spadki na rynku reklamy.

Specjaliści z pięciu domów maklerskich, z którymi rozmawiała gazeta giełdy (DI BRE, Ipopema Securities, DM IDM, ING Securities i KBC Securities), szacowali, że w I kwartale wydatki na reklamę w Polsce skurczyły się rok do roku od 2 proc. do 5 proc.

Odbije się to na przychodach Agory (spółka czerpie przychody głównie z segmentów mocno spadkowych, jak prasa, radio i outdoor) - pisze "Parkiet". "Będzie na nie miała wpływ także spadająca sprzedaż egzemplarzowa +Gazety Wyborczej+" - zauważa Piotr Grzybowski, analityk DI BRE. Więcej szczegółów w dzisiejszym wydaniu "Parkietu".