Logo Polskiego Radia
IAR
migrator migrator 17.05.2010

Publiczne radio i telewizja apelują do firm

Przedsiębiorcy mają obowiązek płacić abonament za każdy odbiornik radiowy i telewizyjny. Polskie Radio i Telewizja Polska przypominają o tym w kampanii informacyjnej, która rozpoczęła się dziś, a potrwa dwa miesiące.

Przedsiębiorcy muszą płacić abonament od każdego posiadanego odbiornika radiowego i telewizyjnego, a obowiązek opłacania abonamentu dotyczy również odbiorników w samochodach służbowych. Rzecznik prasowy Polskiego Radia Radosław Kazimierski podkreśla, że akcja ma przypominać i uświadamiać podmiotom gospodarczym o prawnych zobowiązaniach abonamentowych.

Na antenach Polskiego Radia i TVP będą ukazywać się spoty informacyjne o obowiązku płacenia abonamentu. Jak powiedział Radosław Kazimierski - będą też informacje bezpośrednio kierowane do przedsiębiorców . Autorzy kampanii zwrócą się również do samorządów biznesowych, które mają uprawnienia nadzorcze i opiniodawcze w środowiskach biznesowych. "Chcemy o tym przypomnieć także tym, którzy kontrolują takie podmioty gospodarcze. Jednym z elementów tej kontroli może być to, czy obowiązkowy abonament, wynikający z przepisów prawa, został zapłacony" - mówił Radosław Kazimierski

Abonament stanowi jedno z najważniejszych źródeł utrzymania mediów publicznych w naszym kraju, a dla Polskiego Radia i Rozgłośni Regionalnych jest najważniejszym elementem ich finansowania.