Logo Polskiego Radia
PAP
migrator migrator 21.04.2010

Luksusowych marek nie kupimy przez Internet?

We wtorek Komisja Europejska stworzyła przepisy, według których producenci luksusowych marek będą mieli prawo odmówić sprzedaży swoich wyrobów dystrybutorom działającym tylko w sieci - pisze New York Times.
Luksusowych marek nie kupimy przez Internet?Glow Images/East News

To ważne zwycięstwo dla firm posiadających takie logo jak Louis Vuitton, Gucci czy Burberry. Głównie oni dążą do wprowadzenia nowych przepisów. Uważają, że tylko sprzedawcy, którzy mają sklepy również w rzeczywistości, a nie tylko w Internecie, mogą godnie prezentować ich wyroby.

Z oczywistych względów pomysłowi sprzeciwiają się amerykański serwis aukcyjny eBay obecny także w Zachodniej Europie, jeden z największych sklepów internetowych na świecie Amazon.com oraz inne serwisy sprzedażowe popularne w starej UE jak Pixmania, Price Minister, Rue du Commerce czy 3 Suisses.

Przepisy popierają też inni producenci głównie. Dzięki nim zwiększają możliwość sprzedaży produktów tylko po własnych cenach wyższych niż w sieci.