Taka informacja daje klientom możliwość bezpośredniego skontaktowania się z kurierem doręczającym przesyłkę i uzgodnienia godziny jej przekazania.
Wygoda dla obu stron
"Dzięki temu odbiorca przesyłki oszczędza czas, a kurier Poczty Polskiej wygodniej zaplanuje trasę przejazdu. W rezultacie zwiększa się skuteczność doręczeń oraz satysfakcja klientów z poziomu obsługi" – poinformowała spółka.
Pilotaż informatycznego rozwiązania odbył się jesienią ubiegłego roku na terenie Warszawy. Od lutego sms-owe powiadomienia funkcjonują już we wszystkich lokalizacjach w kraju. Przesyłki kurierskie Poczty Polskiej codziennie doręcza 3500 kurierów.
Numer telefonu na etykiecie adresowej
Umożliwienie kontaktu klienta z kurierem ma zmniejszyć liczbę przypadków, gdy kurier próbujący dostarczyć paczkę, nie zastaje nikogo pod wskazanym adresem.
Natomiast, gdy chcemy, aby odbiorca przesyłki kurierskiej został uprzedzony o doręczeniu, należy pamiętać o podaniu jego telefonu na etykiecie adresowej przy nadawaniu paczki.
PAP, ak, NRG