Jak powiedział w radiowej Jedynce prezes PZU Paweł Surówka - w tym roku hasłem głównym debat w Domu Polskim w Davos będzie "Growing Europe" (Europa, która rośnie), czyli marketingowy slogan tego co u nas określa się mianem Trójmorza.
Jak tłumaczył szef PZU - chodzi o to "aby świat bardziej dostrzegł nasz region, który łączy dwa aspekty, stabilność krajów rozwiniętych (...) oraz wzrost, który jest porównywalny do krajów wschodzących".
>>>[CZYTAJ WIĘCEJ] PZU podało dane o zysku. Ponad dwa miliardy na plusie
- Jestem przekonany, że to połączenie (...) powinno być szczególnie interesujące dla globalnych inwestorów, a wiadomo, że są to setki miliardów dolarów, o które możemy wspólnie zawalczyć - dodał Surówka.
Rozmowa z lekarzem bez wizyty w przychodni. PZU Zdrowie ma nową usługę
Jego zdaniem - jako region za mało się promujemy, a Trójmorze to 100 mln ludzi, 1/3 powierzchni Unii Europejskiej i wzrost gospodarczy 2 razy większy niż wzrost całej UE.
W opinii rozmówcy Polska jako największy kraj Trójmorza stanie się także największym beneficjentem, jeśli o tym regionie będzie się więcej mówiło.
Program 1 Polskiego Radia, PR24, akg