Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, poinformował, że najwięcej pracy pozostało przed wykonawcą odcinka z tunelem pod Ursynowem. Dodał przy tym, że sam Węzeł Lubelska będzie oddawany do użytku kierowcom etapami. Pod koniec tego roku będzie można już przejechać przez część węzła z Południowej Obwodnicy Warszawy w kierunku Mińska Mazowieckiego, natomiast cały węzeł będzie gotowy na wiosnę przyszłego roku.
Południowa Obwodnica Warszawy ciągnie się od Węzła Puławska przez nowy most przez Wisłę do Węzła Lubelska i liczy 18,5 km. Wartość inwestycji to ponad 4,1 mld zł z czego wartość prac to 2,7 mld zł, a sama wartość wykupu gruntów to 1,2 mld zł.
Rozbudowa Południowej Obwodnicy Warszawy. Odcinek wawerski prawie gotowy
Budowa obwodnicy została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy ciągnie się od Węzła Puławska do Węzła Przyczółkowa (bez węzła) i liczy 4,6 km długości z czego połowa przypada na tunel pod Ursynowem. Jak w piątek przyznali przedstawiciele firmy Astaldi, która buduje ten fragment, zaawansowanie prac przekroczyło 80 proc.
Drugi odcinek to fragment od Węzła Przyczółkowa do Węzła Wał Miedzeszyński i ma 6,5 km długości z czego sam most przez Wisłę ma 1,5 km. Tutaj prace wykonuje turecka firma Gϋlermak.
Za budowę trzeciego odcinka, od Węzła Wał Miedzeszyński do Węzła Lubelska odpowiada Warbud. Ten fragment trasy ma 7,5 km. Zaawansowanie prac na odcinkach budowanych przez Gϋlermak i Warbud przekracza 90 proc.
Szybciej z Warszawy do Lublina. Kolejny fragment trasy S17 otwarty
PolskieRadio24.pl/PAP/DoS