– Decyzja Komisji oznacza, że finansowanie jest pewne. Takie decyzje są wydawane w przypadku największych inwestycji współfinansowanych z UE. To efekt rzetelnej pracy nad inwestycją – stwierdziła minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
Całkowity koszt inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA to prawie 1,5 miliarda złotych, w tym dofinansowanie UE z Programu Infrastruktura i Środowisko to ponad 715 milionów złotych. Za te pieniądze przebudowanych lub zmodernizowanych zostanie prawie 117 kilometrów linii kolejowych oraz 36 przystanków i stacji kolejowych, 16 mostów oraz 2 wiadukty kolejowe.
W pełni ekspresowa zakopianka coraz bliżej. Druga nitka tunelu przebita
Przeprowadzone prace pozwolą w przyszłości na wdrożenie europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS). Po realizacji inwestycji dopuszczalna maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich na liniach 97 i 98 będzie wynosić 100 km/h, a na linii 99 – 120 km/h, natomiast dla pociągów towarowych maksymalna prędkość będzie wynosić 80 km/h.
Zakończenie projektu jest planowane w 2023 roku. Jest to 106 decyzja KE dla dużego projektu w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko – największego programu finansowanego z funduszy unijnych na lata 2014-2020 w Polsce.