Fiat Chrysler Automobiles, właściciel marki, liczy, że ten luksusowy pojazd wzmocni obecność Fiata Chryslera na globalnym rynku samochodów luksusowych, przed planowaną fuzją koncernu z francuskim gigantem grupą PSA. Ma ożywić jego strategię dotyczącą pojazdów premium.
MC20 zadebiutuje z silnikiem spalinowym, a wersja w pełni elektryczna spodziewana jest później.
Maserati MC20 - 630 KM i 2,9 sek. do setki
Maserati MC20 jest wyposażony w 3-litrowy silnik z 2 turbosprężarkami, który generuje moc 630 KM i 730 Nm momentu. To z kolei pozwala na rozpędza auta ważące 1468 kg do 100 km/h w czasie 2,9 s, a do 200 km/h w czasie 8,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.
Elektromobilność w połączeniu z klasyką. Rolls-Royce w nowej odsłonie
Nowa grupa Stallentis oferująca auta premium
Przypomnijmy, Maserati odgrywa kluczową rolę w Stellantis, nowej grupie powstałej w wyniku planowanej fuzji Fiata i PSA.
Wspólne portfolio nie obejmuje żadnej innej globalnej luksusowej marki poza topowymi modelami ciężarówek Jeep i Ram, sprzedawanych w Ameryce Północnej.
Prezes PSA, Carlos Tavares, który stanie na czele firmy Stellantis, powiedział Reutersowi, że nie widzi potrzeby likwidacji jakichkolwiek marek po fuzji.
W II kwartale sprzedaż Maserati spadła o połowę
Nowy model ma nie tylko pozwolić na powrót do gry w segmencie luksusowych, sportowych aut, ale poprawić wyniki koncernu.
Jak podaje Reuters, w drugim kwartale, mocno dotkniętym epidemią COVID-19, strata operacyjna Maserati wyniosła 99 milionów euro, dostawy spadły o 52 proc., a marże zmniejszyły się o 53,5 proc..
W zeszłym roku marka poniosła stratę operacyjną w wysokości 199 milionów euro (235 milionów dolarów), ponieważ dostawy spadły o 45 proc. na całym świecie.
Maserati na początku tego roku wypuściło hybrydową wersję swojego luksusowego sedana Ghibli i planuje wypuścić w latach 2021-2022 nowego SUV-a oraz przeprojektowane modele GranTurismo i GranCabrio, pierwsze w pełni elektryczne samochody tej marki.
Reuters.com, jk