Logo Polskiego Radia
PAP
Tomasz Kamiński 30.08.2010

Mamy dosyć nachalnych sms-owych loterii

Organizatorzy rozmaitych konkursów i loterii "polują" na potencjalnych uczestników, wykorzystując do tego sms-y - informuje "Dziennik Polski".
Mamy dosyć nachalnych sms-owych loteriifot. SXC

Niczego jeszcze nie wygrałeś, ale już dostajesz sms-a z gratulacjami - kuszenie atrakcyjnymi nagrodami wywołuje wrażenie, że zwycięstwo jest bardzo blisko. Często udział w jednym konkursie powoduje prawdziwą lawinę sms-ów, przypominających o kolejnych losowaniach nawet, jeśli nie chcemy brać w nich udziału.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów regularnie wpływają skargi na niektóre firmy organizujące loterie audiotekstowe.

"Konsumenci skarżą się m.in. na nieudostępnianie regulaminu uczestnictwa, sms-y wprost sugerujące wygraną, która rzekomo jest uzależniona od wysłania sms-a, wywoływanie wrażenia, że wygranie nagrody jest przez konkretnego abonenta wysoce prawdopodobne, bądź też, że nagroda została wygrana i należy ją odebrać" - powiedziała gazecie Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK.

Urząd obecnie prowadzi sześć postępowań w sprawie sms-owych konkursów.

tk