Logo Polskiego Radia
IAR
Tomasz Kamiński 28.02.2011

Sądowa kampania dla firm

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów będzie zachęcał przedsiębiorców i ich klientów do polubownego rozwiązywania sporów.
Sądowa kampania dla firmGlow Images/East News

Okazją będzie przypadający 15 marca Światowy Dzień Konsumenta, który w tym roku zostanie zorganizowany pod hasłem "Po co drzeć koty?".

Rzeczniczka UOKiK-u Małgorzata Cieloch chciałaby, aby sądy polubowne stały się bardziej powszechnym sposobem załatwiania problemów pomiędzy konsumentami i firmami. Pracownicy Urzędu mają nadzieję, że pozytywny przykład przedsiębiorców, którzy stosują rozwiązania polubowne zachęci innych do takich działań.

Eksperci wskazują, że sądy polubowne są tańsze, a postępowanie przed nimi często krótsze niż w przypadku sądów tradycyjnych.

tk

tagi: firma