Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Borys 23.03.2011

Nowe lotnisko zamiast większego Okęcia

Rozbudowa Okęcia, tak aby było w stanie sprostać rosnącemu popytowi na usługi lotnicze, kosztowałaby 2,8 miliarda euro. Budowa nowego portu - 3,1 miliarda euro.
Lotnisko im. Fryderyka Chopina (Okęcie)Lotnisko im. Fryderyka Chopina (Okęcie)fot Lech GAWUC/REPORTER

"Rzeczpospolita" powołuje się na słowa ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, według którego by sprostać rosnącemu ruchowi lotniczemu, budowa nowego portu powinna zakończyć się w 2020 roku, a to oznacza konieczność rozpoczęcia prac za dwa lata. Dziennik podkreśla, że argumentami przemawiającymi za budową nowego lotniska są też ograniczone możliwości rozwoju istniejącego lotniska na warszawskim Okęciu i portu w Modlinie, który jeszcze nie zaczął nawet przyjmować pasażerów.

Zdaniem "Rzeczpospolitej" jeden z rządowych wariantów przewiduje, że wraz z otwarciem nowego lotniska port w Warszawie, który obecnie w swoją rozbudowę inwestuje około 1,3 miliarda złotych, zostanie zamknięty. Dziennik wyjaśnia, że zgodnie z analizą, rozbudowa Okęcia, tak aby było w stanie sprostać rosnącemu popytowi na usługi lotnicze, kosztowałaby 2,8 miliarda euro. Budowa nowego portu - 3,1 miliarda euro.

IAR/ab