Logo Polskiego Radia
IAR
Tomasz Kamiński 31.03.2011

Castorama dawała klientom nieuczciwe umowy

Castoramie - firmie sprzedającej materiały budowlane, wykończenia wnętrz i sprzęt AGD - grozi kara w wysokości 10 tys. euro.
Castorama dawała klientom nieuczciwe umowySXC

Firma dawała klientom do podpisu umowy niezgodne z prawem. Istnienie nieprawidłowości stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zastrzeżenia UOKiK dotyczyły postanowień określających między innymi koszty i zakres montażu zakupionych towarów oraz zasady gwarancji.

Castorama w umowach oferowanych konsumentom zastrzegała sobie możliwość podwyższenia ceny za towar oraz wysokość wynagrodzenia za wykonanie montażu, w przypadku zmiany przepisów o podatku VAT. W takiej sytuacji firma nie dawała klientowi prawa do odstąpienia od umowy.

UOKiK nie kwestionuje prawa do podwyższania ceny w przypadku zmiany podatku VAT, ale przypomina, że w takich sytuacjach konsument ma prawo do zrezygnowania z zakupu lub usługi.

Za wykryte nieprawidłowości spółce groziła kara finansowa, której jednak UOKiK nie nałożył jej ze względu na zobowiązanie się Castoramy do zmiany nieuczciwej praktyki. Decyzja Urzędu jest prawomocna, a w przypadku niewykonania obowiązku zmiany wzorca umów przedsiębiorca może zostać ukarany finansowo 10 tysięcy euro za każdy dzień zwłoki.

IAR,AA,magos

tk