Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Borys 04.01.2012

Pekin słono zapłacił, żeby trafić na Times Square

W jednym z najdroższych i najbardziej rozpoznawalnych miejsc na świecie - na nowojorskim Times Square - reklamuje się chińska stolica.
Times SquareTimes Squareflickr.com by Jo Quint
Posłuchaj
  • W jednym z najdroższych i najbardziej rozpoznawalnych miejsc na świecie - na nowojorskim Times Square - reklamuje się chińska stolica.
Czytaj także

W Sylwestra, podczas słynnej ceremonii opuszczenia sylwestrowej kuli, gdy na Times Square są dziesiątki tysięcy osób - Pekin rozpoczął na słynnych telebimach kampanię reklamową. Jak szacuje dziennik „New York Times”, miesięczny koszt wynajmu powierzchni reklamowej w tym miejscu sięga od 300 000 do 400 000 dolarów. „Pekiński

Dziennik Młodzieżowy” informuje, że w sylwestrowej ceremonii w Nowym Jorku, której tradycje sięgają 1904 roku, po raz pierwszy zawarto elementy chińskiej kultury. Na spocie telewizyjnym reklamującym Pekin pokazano Wielki Mur oraz główne atrakcje chińskiej stolicy - Pałac Letni, Ptasie Gniazdo czy też Wodny Sześcian.

Cytowany przez dziennik „Global Times” przedstawiciel stołecznego urzędu ds. turystyki ma nadzieję, że reklamy przyciągną do Chin turystów. Gazeta drukuje jednak także wypowiedzi osób, które uważają, że władze Pekinu przy tworzeniu spotu nie popisały się kreatywnością. Na razie nie ujawniono, jak długo potrwa kampania reklamowa Chin na Times Square i jaki będzie miała budżet.


IAr,ab