Logo Polskiego Radia
PAP
Anna Borys 14.08.2012

Młodzi Chińczycy pławią się w luksusie

Chiny są drugim na świecie rynkiem dóbr luksusowych pod względem wartości. Na przedmioty zbytku młody Chińczyk wydaje 40 proc. swojej pensji.
DolceGabbanaDolce&Gabbanadolcegabbana.com

Takie wnioski płyną z raportu firmy doradczej KPMG. Średnia wieku chińskich konsumentów tych towarów to 25-35 lat. Dane te są zaskakujące, gdyż w krajach wysoko rozwiniętych dobra luksusowe kupują głównie osoby w wieku 40-70 lat, które przeznaczają na ten cel 4 proc. swoich dochodów - dodano w raporcie KPMG.
Według zeszłorocznego raportu amerykańskiej firmy konsultingowej McKinsey & Company wydatki Chińczyków na zakup dóbr luksusowych rosną rocznie w tempie 18 proc., w roku 2015 osiągną wartość 27 mld dol. Tym samym Chińczycy staną się największymi konsumentami tych towarów.
Podczas Igrzysk Olimpijskich w Londynie - jak podają źródła angielskie - Chińczycy wydali średnio 203 funty na osobę. Na drugim miejscu byli obywatele Zjednoczonych Emiratów Arabskich z wynikiem o 10 proc. niższym. Najchętniej kupowanymi przez Chińczyków towarami były markowe przedmioty, np. torebki.
Zdaniem prof. Yi Shaohua z Instytutu Nauk Społecznych Chińskiej Akademii Nauk zaskakuje młody wiek chińskich konsumentów towarów luksusowych, świadczy to o potrzebie przekonania zarówno siebie, jak i otoczenia, że Chińczycy osiągnęli już wysoki poziom bogactwa.