Logo Polskiego Radia
PAP
Anna Borys 24.08.2012

Klienci domagają się już 112 mln zł od Amber Gold

Do Prokuratury Okręgowej w Gdańsku wpłynęło 1697 zawiadomień od klientów Amber Gold, którzy twierdzą, że zostali oszukani przez spółkę. Ich roszczenia opiewają na 112 mln 114 tys. zł.
Amber GoldAmber Goldzrzut z ekranu

Zgłosiło się już 1,7 tys. osób, taką informację poinformował w piątek Wojciech Szelągowski z gdańskiej prokuratury.

Wyjaśnił on, że są to zawiadomienia składane zarówno w biurze podawczym gdańskiej prokuratury, jak i innych prokuraturach, komisariatach policji oraz delegaturach Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego na terenie całego kraju.
6 sierpnia podczas konferencji prasowej w Gdańsku Marcin P. poinformował, że Amber Gold ma ok. 7 tys. aktywnych klientów, którzy zdeponowali w spółce ok. 80 mln zł.
Prokurator zwrócił uwagę, że trudno jest powiedzieć, czy Marcin P., przekazując informację o liczbie klientów, miał na myśli klientów, czy liczbę kont.

- Podajemy liczbę zawiadomień, ale wśród składających jest dużo osób, które miały zawartych po kilka umów - dodał. - Jeszcze znacząca liczba klientów gdańskiej spółki nie złożyła zawiadomień - zaznaczył.
Dodał, że w prowadzonym śledztwie dotyczącym Amber Gold śledczy wnikliwie analizują dokumenty zabezpieczone podczas przeszukań przez ABW siedzib związanych z działalnością gdańskiej spółki.

- Praca zespołu jest ukierunkowana na analizę całej dokumentacji finansowo-księgowej spółki, którą prokuratura ocenia jako bardzo istotną w tej sprawie - tłumaczył.