Logo Polskiego Radia
PAP
Anna Borys 25.06.2013

Na zakupy do lokalnego sklepu

Coraz większy dostęp do sieci wpływa na zmianę przyzwyczajeń zakupowych, ale nie odbywa się to wcale w tak dużym tempie, jak wielu by oczekiwało- donosi "Puls Biznesu".
Wiele osób robi zakupy na bazarachWiele osób robi zakupy na bazarachGlow Images/East News

Klienci nadal częściej wybierają tradycyjne sklepy niż internetowe serwisy.

Z raportu firmy doradczej CBRE "Jak robimy zakupy - co myślą europejscy konsumenci" wynika, że większość z nich nadal woli kupować w sklepach osiedlowych i centrach handlowych. W tym zestawieniu przegrywa internet i centra położone na obrzeżach miast.
Zakupy internetowe w Europie uzupełniają te w tradycyjnych sklepach; Polska pod względem proporcji zwolenników e-zakupów jest ciągle na dole listy - mówi Agata Czarnecka z CBRE.
Jak wylicza, 16 proc. Polaków deklaruje zakupy odzieży i obuwia w sieci, a wśród Brytyjczyków, Niemców czy Szwedów jest to 70 proc. i więcej. Jednak aż 25 proc. Polaków, którzy wzięli udział w badaniu, zamierza w przyszłości kupować w internecie więcej lub zdecydowanie więcej - dodaje Czarnecka.
Ale obecnie aż dla 85 proc. Europejczyków istotny jest dostęp do sklepu, w którym można towar przymierzyć i obejrzeć. Najchętniej chodzą na zakupy tam, gdzie cena jest atrakcyjna, jest czysto, bezpiecznie i łatwo dotrzeć.