Logo Polskiego Radia
IAR / PAP
Tomasz Owsiński 26.09.2013

Nowak: obwodnica Warszawy gotowa do 2019

Są pieniądze na południową obwodnicę Warszawy. Premier Donald Tusk powiedział na konferencji prasowej, że udało się je pozyskać dzięki "racjonalizacji pewnych decyzji".
Premier Donald Tusk i minister transportu Sławomir Nowak podczas konferencji prasowej nt. planów przyspieszenia budowy południowej obwodnicy stolicy.Premier Donald Tusk i minister transportu Sławomir Nowak podczas konferencji prasowej nt. planów przyspieszenia budowy południowej obwodnicy stolicy.PAP/Radek Pietruszka

W związku z tym później rozpocznie się budowa północnego i południowego odcinka trasy S7.

Premier zapowiedział, że pierwsze przetargi na tunel i most południowej obwodnicy zostaną ogłoszone w grudniu tego roku.

Minister transportu Sławomir Nowak oświadczył, że opóźniona zostanie budowa dwóch odcinków trasy S7 - na południe i północ od Warszawy. - Zaoszczędzone pieniądze z północnego przebiegu S7 Płońsk-Czosnów-Łomianki-Warszawa, plus zaoszczędzone wskutek przesunięcia w czasie realizacji inwestycji S7 od Grójca do węzła Lotnisko, pozwolą nam na sfinansowanie Południowej Obwodnicy Warszawy - powiedział Nowak.
Dodał, że z powodu braku niektórych decyzji środowiskowych, inwestycje te muszą czekać. - Pieniądze z tamtych inwestycji chcemy szybko zaangażować w budowę POW - powiedział Nowak. Podkreślił, że budowa obwodnicy Warszawy, choć jest droga, jest jednak inwestycją kluczową. - Z punktu widzenia rozwoju ekonomicznego Warszawa jest kluczowym miejscem - zaznaczył.
Ponieważ trasa S7 na północ od stolicy będzie miała nowy przebieg, Nowak poinformował też, że na początku przyszłego roku ma ruszyć pilna inwestycja "po starym śladzie" drogi w Łomiankach. Chodzi m.in. o budowę kładek, aby - jak mówił - "wprowadzić pewne rozwiązania, które z punktu widzenia mieszkańców Łomianek poprawią komfort życia".
Donald Tusk oświadczył również, że tak szybko jak to możliwe, będzie też budowany wschodni fragment obwodnicy, a minister Nowak zapewnił, że budowa ta jest zabezpieczona finansowo.
Zgodnie z podanym na konferencji przez Nowaka harmonogramem kończenia POW, pierwszy przetarg - na tunel pod Ursynowem - powinien ruszyć jeszcze w grudniu 2013 r. Minister dodał, że tunel i most powinny zostać zbudowane w latach 2015-2018, a estakada między 2016 i 2019.
Natomiast harmonogram dla wschodniego odcinka zakłada przetarg w 2015 r. i budowę w latach 2017-2019 dla odcinka między węzłami Lubelska i Zakręt, a budowę ostatniego odcinka - między węzłami Zakręt i Drewnica - od 2017 do końca 2019 r.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

to