Logo Polskiego Radia
PAP
Anna Borys 03.10.2013

Biedronka ma problem. Niskie ceny już nie przyciągają

Po biżuterię do Aparta, po kosmetyki do Rossmanna, po wszystko do Allegro, po jedzenie do Almy - tam najchętniej po zakupy zaglądali w tym roku Polacy.
Sieć Biedronka.Sieć Biedronka.fot. Flickr/Jakub Szestowicki

To wyniki przeprowadzonego w tym roku po raz drugi w Polsce przez OC&C Strategy Consultans badania "Postrzeganie ofert sieci detalicznych 2013", które omawia "Puls Biznesu".

Firma doradcza prowadziła badania w 9 krajach - w Polsce pytano o opinie o 50 sieciach detalicznych, a ranking stworzono na podstawie 18 tys. indywidualnych ocen. We wszystkich kategoriach na najwyższym podium stawiano tylko dwie firmy: Apart i Allegro. Bardzo dobrze oceniany był także drogeryjny Rossmann.

W porównaniu z ubiegłym rokiem w pierwszej dziesiątce najlepiej ocenianych sklepów na rynku utrzymały się Rossmann, Allegro,  Empik, Douglas i Sephora, a wypadły z niej H&M (jest 11.), Reserved, Super-Pharm, Biedronka i IKEA (której w tym roku nie badano), pisze gazeta.
Zdaniem badających rynek, niskie ceny przestały decydować o opinii klientów o sklepie, zwłaszcza w przypadku sieci spożywczych. Najważniejsze dla polskich klientów - podobnie jak na rynkach zagranicznych - jest zaufanie.

abo