Logo Polskiego Radia
Jedynka
Sylwia Mróz 26.02.2014

Handlowe kruczki i sztuczki, czyli o czym klient powinien pamiętać

Dawniej targowanie się było stałym elementem polskiego handlu. Dziś spotykane jest coraz rzadziej. Dlaczego i w jakich przypadkach możemy prosić o lepszą cenę? Co zrobić, gdy reklama produktu wprowadza nas w błąd? I dlaczego warto przeczytać gwarancję? Radzimy w Jedynce.
Handlowe kruczki i sztuczki, czyli o czym klient powinien pamiętaćGlow Images/East News

Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyznaje, że zawsze możemy się targować i starać obniżyć cenę produktu, szczególnie w przypadku droższych towarów. - Zawsze istnieje możliwość negocjacji cen, która w naszej kulturze może nie jest tradycją, ale pojawia się, jeśli kupujemy kosztowne rzeczy - tłumaczy specjalistka.

Gość "Czterech pór roku" wyjaśnia także przepisy związane ze zwrotem lub reklamacją zakupionego towaru. - W tej chwili przyjęcie pełnowartościowego towaru do zwrotu lub wymiany w sklepie tradycyjnym zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Inaczej ma się sprawa w przypadku zakupów drogą internetową, gdyż jest to inny rodzaj kontraktu i przed zakupem nie widzimy towaru - wyjaśnia Małgorzata Cieloch.

W przypadku towarów uszkodzonych obowiązują zasady składania reklamacji. Jednak gwarancja - niestety rzadko przez nas czytana - nie zawsze zapewnia serwis całego urządzenia...

Tym żył świat >>> słuchaj na moje.polskieradio.pl

Dlaczego niektóre sklepy nie przybijają od razu pieczątki w karcie gwarancyjnej, tylko każą klientom wrócić za jakiś czas? Dlaczego w wielu sklepach możemy płacić kartą od kwoty 10 lub 15 zł? Czy można zareklamować towar nie posiadając jego oryginalnego opakowania? Posłuchaj całej audycji.

Wieczór odkrywców >>> słuchaj na moje.polskieradio.pl

Rozmawiał Roman Czejarek.

"Cztery pory roku" na antenie Jedynki od poniedziałku do piątku między godz. 9.00 a 12.00. Zapraszamy!

sm