Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Anna Wiśniewska 03.03.2015

Ubezpieczenie OC: przy wyborze liczy się nie tylko cena

Najniższa cena przestaje być najważniejszym czynnikiem wyboru ubezpieczenia OC. Polscy kierowcy coraz częściej szukają oferty łączącej korzystną cenę z rozbudowanym katalogiem usług. Ubezpieczyciele oferują m.in. kursy bezpiecznej jazdy, usługi assistance i uproszczoną obsługę procesu likwidacji szkód.
Najniższa cena przestaje być najważniejszym czynnikiem wyboru ubezpieczenia OCNajniższa cena przestaje być najważniejszym czynnikiem wyboru ubezpieczenia OCMorguefile.com

‒ Do tej pory dominującym trendem była nieustająca walkę o najniższe ceny. Wojna cenowa trwająca na polskim rynku przez kilka ostatnich lat jest już jednak za nami. W tej chwili najważniejsza jest obsługa oraz to, co mieści się w zakresie ubezpieczenia – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Elżbieta Wójcik, wiceprezes Avivy.

Jak podkreśla Wójcik, szczególnie ważna jest poprawa jakości całego procesu likwidacji szkody. Na rynku pojawiła się już bezpośrednia likwidacja szkód. Już wkrótce zgodnie z deklaracjami członków Polskiej Izby Ubezpieczeń bezpośrednia likwidacja ma stać się standardem na rynku. Usługa ta umożliwia ubezpieczonemu kontakt tylko ze swoim ubezpieczycielem i uzyskanie od niego odszkodowania, bez kontaktu z ubezpieczycielem sprawcy szkody.

Ubezpieczyciele zaczynają konkurować innymi usługami

Ubezpieczyciele zaczynają konkurować również innymi usługami. Coraz częściej uważnie wsłuchują się w głos ubezpieczonych i odpowiadają na ich potrzeby.

‒ Wydajemy na ubezpieczenie własne pieniądze, więc cena jest niezwykle istotna, ale już nie najważniejsza. Nigdy kupując samochód czy ubezpieczenie nie wybrałbym oferty najtańszej, z dołu tabeli. Oczywiste jest to, że jeżeli zapłacimy trochę więcej, to prawdopodobnie usługa będzie po prostu dużo lepsza – podkreśla Adam Kornacki, ekspert ds. motoryzacji.

Klienci coraz większą uwagę zwracają na jakość obsługi

Klienci coraz większą uwagę zwracają na jakość obsługi po kolizji lub wypadku. Irytuje ich konieczność długiego oczekiwania na połączenie z infolinią oraz to, że przy kolejnej rozmowie muszą od nowa wyjaśniać całą sytuację nowemu rozmówcy. To potęguje stres związany z samym wypadkiem. Dlatego Aviva wprowadziła usługę bezpośredniego kontaktu z konkretnym likwidatorem, którego przypisano do danej sprawy.

Stres związany z wypadkiem ma też zmniejszyć usługa darmowego assistance na terenie całej Europy (poza Rosją). Obejmuje ona m.in. holowanie do warsztatu oraz zapewnienie darmowego samochodu zastępczego.

Newseria, awi

/