Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Borys 24.10.2011

Polscy konsumenci w lepszych nastrojach

W III kwartale 2011 r. odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich Polaków - podaje Główny Urząd Statystyczny.
Polscy konsumenci w lepszych nastrojach SXC

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej ukształtował się na poziomie - (minus) 23,7 pkt proc. i był wyższy o 2,6 pkt proc. niż w poprzednim kwartale, ale o 7,6 pkt proc. niższy niż przed rokiem. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej, opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej oczekiwanej w najbliższych miesiącach, w tym samym okresie poprawił się o 1,3 pkt proc. w stosunku do poprzedniego kwartału przyjmując poziom -(minus)27,4 pkt proc., ale nadal był o 5,7 pkt proc. niższy w porównaniu do III kwartału 2010 r.
Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od -100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie.
W III kwartale 2011 r. badanie przeprowadzono na próbie 5 440 gospodarstw domowych.

IAr,ab