Logo Polskiego Radia
IAR
Paweł Klocek 18.02.2011

Euro 2012 promuje pozytywne kibicowanie

"Kibice razem" i "Kibice w swoim mieście" to nazwy dwóch projektów opracowanych przez spółkę PL 2012. Ich celem jest promowanie idei pozytywnego kibicowania.
Polscy kibicePolscy kibice fot. PAP/Adam Warżawa

Jako pierwszy realizacji doczekał się projekt "Kibice razem". Do tej pory przyłączyły się do niego stowarzyszenia i środowiska kibicowskie z Gdańska i Wrocławia. Z dotychczasowego przebiegu akcji zadowolony jest rzecznik spółki PL 2012 Mikołaj Piotrowski.

Jak relacjonuje, miasta przekazały lokale, które kibice następnie wyremontowali. Dodaje, że to właśnie w tych miejscach "rodzą się idee związane z pozytywnym kibicowaniem". Kolejnym krokiem - tłumaczy Piotrowski - jest realizacja pomysłów, co jest "namacalnym dowodem tego, że można i warto pozytywnie kibicować w Polsce".

Zdaniem Mikołaja Piotrowskiego, idea pozytywnego kibicowania znajduje różne odzwierciedlenie w praktyce. Jako przykład wymienia oprawę podczas meczów i miniturnieje dla młodzieży. Podkreśla, ze generalną zasadą jest praca w kierunku zmiany wizerunku środowiska kibicowskiego, tak by zaczęło ono kojarzyć się z pozytywnymi rzeczami.

Obecnie zwrot "kibic piłkarski" wywołuje wśród Polaków mieszane uczucia. Nie brakuje głosów oceniających środowisko kibicowskie przez pryzmat incydentów chuligańskich.
W myśl koncepcji pierwsze efekty projektów "Kibice razem" i "Kibice w swoim mieście" mają być widoczne podczas Euro 2012, ale później obie akcje mają być kontynuowane.

pk