Logo Polskiego Radia
IAR
Artur Jaryczewski 05.11.2011

Euro 2012 przyciągnie turystów?

Polska Organizacja Turystyczna prowadzi kampanię promującą nasz kraj przy okazji Euro 2012. Kampania ma sprawić, aby do Polski przyjeżdżało więcej zagranicznych turystów.

Zobacz galerię - Dzień na zdjęciach>>>

Do Polski przyjedzie na mistrzostwa około miliona kibiców, a w czasie mistrzostw będzie około dziewięciu miliardów kontaktów z naszym krajem za pośrednictwem środków przekazu. Organizacja chce, aby kibice przyjechali do naszego kraju ponownie nawet kilka razy. Dotyczy to także turystyki biznesowej czy imprez kulturalnych, gdyż przy okazji Euro powstanie wiele obiektów, które będą mogły być w nich wykorzystane.

Kampania ma trzy cele strategiczne: Niemcy, Wielką Brytanię i Francję. Z szacunków ministerstwa sportu wynika, że PKB Polski wzrośnie dzięki Euro o 27,9 miliardów złotych w okresie od 2008 do 2020 roku. Wpływy z turystyki wzrosną zaś o 5 miliardów złotych w latach 2012-2020. Na promocję Polski przed Euro przeznaczono 60 milionów złotych.

Pełnomocnik prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej do spraw Euro 2012 Adam Zaborowski powiedział, że polskie miasta i miasteczka mogą otrzymać sygnał telewizyjny z UEFA, dzięki czemu będzie można zorganizować wspólne oglądanie transmisji z meczów. Zdaniem gościa radiowej Jedynki, pomoże to przyciągnąć turystów.

IAR, aj