"Billie Jean": grunge'owa podniosłość kontra tropikalna bossa nova
– To wyzwanie rzuciła mi żona. Zacząłem zastanawiać się, jaki artysta byłby najmniej prawdopodobny, gdybym pomyślał o zrobieniu coveru. Pierwszym wykonawcą, jaki przyszedł mi do głowy, był Michael Jackson – mówi Chris Cornell, jeden z filarów grunge'owego brzmienia Seattle. Jego podniosłą interpretację "Billie Jean" warto zestawić z poetycką bossa novą Caetano Veloso – współtwórcy brazylijskiego ruchu tropicalismo. Tym bardziej, że w finale tego wykonania czeka niespodzianka.
"Smooth Criminal": orkiestrowe smyczki kontra gitarowe riffy
Utwór pochodzący z płyty "Bad", w całości skomponowany przez Michaela Jacksona, jest kolejnym dowodem na uniwersalny charakter muzyki Króla Popu. To dzięki niemu o rockowej grupie Alien Ant Farm, która cover "Smooth Criminal" umieściła na płycie "ANThology", zrobiło się naprawdę głośno. Z kolei Moscow Symphony Orchestra, wykonując symfoniczną wersję tej piosenki, pokazała, że również w nobliwych filharmoniach utwory Jacko mogą być oklaskiwane.
"Beat It": melodyczny death metal kontra latynoskie szaleństwo
Grecy z metalowego zespołu Inactive Messiah cover tego utworu umieścili na albumie "Be My Drug". Patetyczna wersja z podniosłym wstępem i chórkami świetnie kontrastuje ze słoneczną, żywiołową interpretacją autorstwa Uwe Schmidta. Niemiecki producent, który pod pseudonimem Señor Coconut daje wyraz fascynacji muzyką latynoamerykańską, nagrał m.in. żywiołową i absolutnie pokręconą wersję "Beat It".