Logo Polskiego Radia
Trójka
Agnieszka Szałowska 06.10.2010

Od przedszkola do inwestora

Rozsądne gospodarowanie pieniędzmi to tylko pozornie coś banalnego. Aby dziecko nie miało problemów z pieniędzmi gdy dorośnie, powinniśmy uczyć je posługiwać się małymi kwotami.
Od przedszkola do inwestoraGlow Images/East News

– Uważam, że jak najbardziej szkoły powinny uczyć inwestowania, pytanie tylko, czy są w stanie – powiedział dr Andrzej Fesnak, licencjonowany doradca finansowy. Jego zdaniem wśród zagadnień poruszanych w szkole powinny znaleźć się zarządzanie długami, planowanie długodystansowe oraz metody oszczędzania i inwestowania.

- Najczęściej uczymy dzieci jak wydawać, mówimy o tym, co ma sobie kupić, a nie jak odkładać i inwestować – zauważył.

- Polacy są bardzo słabo wyedukowani finansowo, nie dziwi więc, że rodzice nie uczą dzieci zarządzania finansami – dodał Michał Macierzyński, ekonomista PKO BP.

Czy dla szkół realne jest wprowadzenie takiego przedmiotu? – Na naszym etapie edukacyjnym inwestowanie jest tematem dość abstrakcyjnym, ale już teraz możemy uczyć szanowania pieniądza i dobrego planowania wydatków- powiedziała Małgorzata Górecka, nauczycielka nauczania początkowego w szkole podstawowej nr 164 w Łodzi.


Czy z każdej wypłaty można coś odłożyć i jak zbić fortunę zaczynając od złotówki?

Posłuchaj, co mają do powiedzenia nasi słuchacze i eksperci: Krzysztof Kaczmar z Fundacji Bankowej im. Leopolda Kronenberga, dr Andrzej Fesnak, licencjonowany finansowy i Michał Macierzyński, ekonomista PKO BP.

Czy szkoła powinna uczyć inwestowania?

Za - 85%

Przeciw - 15%

Audycja powstała we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Zapraszamy do innych audycji ekonomicznych w Leśnej Akademii Sukcesu Polskiego Radia.

Audycji "Za, a nawet przeciw" można słuchać codziennie, od poniedziałku do czwartku, tuż po godz. 12.00.

(asz)