Logo Polskiego Radia
PAP
Katarzyna Karaś 14.05.2014

Ekspert od edukacji: niezdanie obecnej matury to naprawdę duża sztuka

Nauczyciele i specjaliści uważają, że egzamin maturalny jest zbyt łatwy. Chcą by podwyższono poziom trudności zadań - informuje "Dziennik Polski".
Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjneGlow Images/East News

- Niezdanie obecnej matury to naprawdę duża sztuka - mówi Jerzy Lackowski, dyrektor Studium Pedagogicznego UJ, były krakowski kurator oświaty.
Podobnego zdania jest Stanisław Pietras, dyrektor prestiżowego V LO w Krakowie. - Matura z matematyki na poziomie podstawowym jest tak trudna jak dawny egzamin wstępny do liceum - ocenia. Dodaje, że jego uczniowie są czasami wręcz zaszokowani łatwością zadań maturalnych i doszukują się w tym podstępu.
MATURA 2014 - zobacz serwis specjalny>>>
Obecne matury nie wszyscy jednak krytykują. Tadeusz Matusz, wiceprezydent Krakowa ds. edukacji i były nauczyciel matematyki uważa, że nowa matura, która obowiązuje od 2005 roku, jest znacznie lepszym sprawdzianem wiedzy uczniów niż dawny egzamin dojrzałości.
- Przede wszystkim jest oceniana nie przez nauczycieli ze szkoły, ale przez niezależną komisję. Poza tym nie można na niej ściągać, a dawniej to była norma - podkreśla Matusz.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
PAP, kk