Według założeń akcji, informacja o atrakcjach polskiego wybrzeża powinna dotrzeć do 3,7 mln odbiorców spośród 5 mln mieszkańców Norwegii.
Dynamiczne reklamy promują turystykę weekendową w miastach, sporty wodne, golf, jazdę konną, a także wypoczynek w spa. Podstawą kampanii jest konkurs, w którym Norwegowie mogą wygrać wycieczki do Polski. Jak tłumaczy Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, rynek norweski jest niezwykle wymagający, dlatego przede wszystkim podkreśla się wysoką jakość świadczonych w Polsce usług.
- Chcemy zachęcić Norwegów nie tylko do odwiedzenia już popularnego wśród nich Trójmiasta, ale także wypromować województwo zachodniopomorskie, które jeszcze nie zostało na dużą skalę dostrzeżone - powiedziała Małgorzata Hudyma, dyrektorka ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie, która odpowiada również za rynek norweski.
Jeden z plakatów reklamujących atrakcje północnej Polski
Kampania potrwa do końca marca. Podsumowaniem będą dwie publikacje reklamowe w największych norweskich mediach: gazecie "Dagbladet" oraz "VG".
Akcję promocyjną sfinansowały Polska Organizacja Turystyczna, województwo zachodniopomorskie (także ze środków Unii Europejskiej) oraz Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.
PAP/fc