Logo Polskiego Radia
IAR / PAP
Konto Usunięte Konto Usunięte 07.07.2020

"Zwróciłem się o przeprosiny". Wiceszef MSZ interweniował u wydawcy dziennika "Fakt"

"Zwróciłem się do Marka Dekana, prezesa polskiego oddziału koncernu RASP, wydawcy "Faktu" o przeprosiny" - poinformował wiceminister spraw zagranicznych Paweł Jabłoński. "Nie dla prezydenta Andrzeja Dudy, ale dla niewinnych ofiar" - zaznaczył.

W liście do Marka Dekana wiceminister spraw zagranicznych napisał, że ich życie (partnerki i córki mężczyzny ułaskawionego przez prezydenta - przyp. red.) stało się "zabawką w rękach pracowników" podległych mu tytułów prasowych. Stwierdził też, że prezydent sprawuje funkcję publiczną i jego działalność podlega ocenom, ale "niedopuszczalne jest fałszowanie rzeczywistości i pomijanie lub marginalizowanie znaczenia tych jej elementów, które nie pasują do z góry przyjętej tezy". Tak było - zdaniem wiceministra - w przypadku publikacji "Faktu".

Czytaj więcej
andrzej duda free shut 1200.jpg
Atak "Faktu" na prezydenta. Publicyści: w Polsce zaniedbano kwestię mediów

 Wiceszef MSZ napisał również, że "krzywdą ofiar posłużono się przede wszystkim dla politycznych potrzeb pretendenta do funkcji Prezydenta RP". Jak zwrócił uwagę Piotr Jabłoński, termin publikacji zbiegł się z finałem kampanii wyborczej.

Publikacja gazety

W minionym tygodniu w "Fakcie" opisano sprawę ułaskawienia przez prezydenta mężczyzny skazanego za przestępstwo seksualne na małoletniej córce. Akt łaski dotyczył skrócenia zakazu zbliżania do osób pokrzywdzonych.

Posłuchaj
00:30 10510801_1.mp3 Wiceszef MSZ Paweł Jabłoński w liście do prezesa RASP zwraca się o przeprosiny dla ofiar (IAR)

Czytaj więcej
EN_fakt-1200.jpg
Rodzina ułaskawionego przez prezydenta mężczyzny składa pozew przeciwko wydawcy "Faktu"

We wtorek mec. Krzysztof Wąsowski, pełnomocnik partnerki i córki mężczyzny ułaskawionego przez prezydenta, poinformował, że złoży pozew przeciwko Ringier Axel Springer o ochronę dóbr osobistych z żądaniem zapłaty 1 mln zł tytułem zadośćuczynienia za krzywdy doznane przez klientki.

Czytaj także:

jp