Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Katarzyna Karaś 09.11.2010

Polityczny lans na Facebooku

Kandydaci na prezydentów największych polskich miast prowadzą kampanię na portalu społecznościowym Facebook.
Janusz Korwin-MikkeJanusz Korwin-Mikkefot. PAP/ Grzegorz Jakubowski

"Newsweek" wziął pod lupę kandydatów na prezydentów pięciu największych polskich miast. Okazało się, że aż 22 z 34 polityków prowadzi swoje konto na Facebooku.

Olejniczak przed Waltz

Z zestawienia przygotowanego przez tygodnik wynika, że najwięcej facebookowych fanów ma kandydat na prezydenta stolicy Janusz Korwin-Mikke (ponad 33 tys.). Kolejne miejsca również okupują politycy z Warszawy.

Co ciekawe, obecna prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, która wg sondaży jest murowaną zwyciężczynią, ma o trzy tysiące fanów mniej niż kandydat SLD na to stanowisko Wojciech Olejniczak (drugie miejsce w rankingu "Newsweeka" - prawie 7 tys. fanów). Piąte miejsce zajmuje wspierany przez 1,5 tys. fanów popierany przez PiS Czesław Bielecki.

Twórcy rankingu przy okazji naśmiewają się, że kandydatka PO jako swoje miejsce zamieszkania podała "Varsovię", a Olejniczak wgrał do profilu zdjęcia pokazujące jak zawiązuje krawat z miną boksera Rocky'ego Balboa.

Lans polityków na Facebooku

"Newsweek" podaje też inne przykłady internetowej "twórczości" kandydatów na prezydentów. Z artytkułu możemy się dowiedzieć m.in., że jedna z kandydatek na swojej tablicy umieściła piosenkę Toma Jonesa "She is a lady", a wpisy innego kandydata są tak nudne, że mogłyby się pojawić w "Prawdzie" z 1970 roku.

kk