Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Agnieszka Kamińska 24.02.2011

Słuchacz się poskarżył, odsyłanie do Facebooka może być zabronione

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji prawdopodobnie zabroni promowania portalu w radiu i telewizji – pisze „Press”.
Słuchacz się poskarżył, odsyłanie do Facebooka może być zabronione(fot. PAP/EPA/FELIPE TRUEBA)

Zaczęło się od zgłoszenia od słuchacza Programu I Polskiego Radia. – Słuchacz poskarżył się, że prowadzący w "Jedynce" często odsyłają do Facebooka, w ten sposób reklamując ten serwis w trakcie audycji – mówi ”Presserwisowi” Stanisław Celmer, dyrektor departamentu reklamy KRRiT.

Krajowa Rada omawiała tę sprawę we wtorek. "Press" przytacza opinię Krzysztofa Lufta, członka KRRiT, który ocenia, że promowanie portali na antenie jest niedopuszczalne. Według niego KRRiT będzie rozróżniać między namawianiem do korzystania z Facebooka od „sygnalizowania swojej obecności w mediach społecznościowych”.

Decyzja ma zapaść w ciągu najbliższych tygodni. Projekt stanowiska Krajowej Rady opracowuje obecnie dział reklamy.

Radiowa „Jedynka” musiała złożyć na razie regulatorowi wyjaśnienia w sprawie zachęcania słuchaczy do odwiedzania stron na Facebooku. Ryszard Hińcza dyrektor programu wyjaśnia, że Program Pierwszy nie zarabia pieniędzy na swoim profilu. – Profil "Jedynki" na Facebooku założyli sami słuchacze. Włączyliśmy się, żeby być tam, gdzie oni. Informujemy tam o naszych programach, skoro słuchacze nie mogą się o nich dowiedzieć na przykład z prasy – dodaje Hińcza w rozmowie z "Press".

Program I ma na Facebooku ponad 10,3 tys. fanów, a Program III - 34 tys. Telewizje zakładają facebookowe profile np. serialom i programom rozrywkowym. Show ”Tylko muzyka. Must be the music”, będzie robiony w porozumieniu z Facebookiem. – Będą się temu musieli przyjrzeć prawnicy – mówi portalowi ‘Press”o programie Polsatu Stanisław Celmer, szef departamentu reklamy KRRiT.

agkm, press.pl