Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Rafał Kowalczyk 22.04.2011

Google rusza ze swoją wersją Groupona

"Google Offers" – tak będzie nazywała się nowa usługa internetowego giganta, który po raz kolejny - podobnie jak np. z przyciskiem "I like" – pokazuje, że w ostatnich latach najlepiej idzie mu kopiowanie cudzych pomysłów.
Google rusza ze swoją wersją Groupona

Ruszyła testowa wersja serwisu: "Google Offers" otrzymało już swój promocyjny film i rozpoczęło zdobywanie fanów na Twitterze. Na razie usługa będzie działała jedynie w kilku amerykańskich miastach: Portland, San Francisco i Nowym Jorku.

Google całkowicie skopiowało pomysł Groupona, ponieważ po kliku zmianach wprowadzonych w styczniu tego roku, zmienił nawet system powiadamiania o ofertach, który będzie działa identycznie jak w Grouponie. Co obiecuje Google? "50 procent albo więcej zniżki do wszystkich miejsca, które pokochasz" – zapewnia firma z Mountain View.

Google rozpoczęło pracę nad swoją wersją Gupona, po tym jak firma odrzuciła propozycję Google, który w listopadzie 2010 roku chciał ją kupić za 6 miliardów dolarów. Obecnie analitycy szacują wartość spółki na 25 miliardów dolarów.

Jak działa Groupon? Pracownicy firmy negocjują rabaty w restauracjach, hotelach i innych miejscach usługowych. W zamian Groupon nagania klientów, oferuje reklamę na swojej stronie i poprzez mailing. Takie rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątkę, bowiem firma po trzech latach jest obecna na rynkach w Azji, Europie oraz USA i ma 35 milinów użytkowników.

rk