Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Anna Wittenberg 07.06.2011

Lady Gaga pracuje nad portalem dla celebrytów

"Magistrala" ma pomóc w zarządzaniu profilami w innych społecznościowych mediach. Prezes zarządu Google zainwestował w portal milion dolarów.
Lady Gaga pracuje nad portalem dla celebrytówWikimedia Commons CC

Nad sprawą ma czuwać menadżer piosenkarki, Troy Carter. W rozmowie z dziennikiem „New York Times” zdradził, że projekt roboczo nazwany "Backplane" (magistrala) ma być sposobem by łączyć fanów i gwiazdy – obojętne, czy muzyki, czy drużyn piłkarskich.

Serwis będzie przede wszystkim narzędziem, które umożliwi sprawne zarządzanie kontami gwiazd w innych społecznościowych mediach - na Facebooku, Twitterze i YouTube.

- Backplane stworzy platform i narzędzia dla społeczności, by komunikować się za ich pomocą w bardziej skoncentrowany sposób – powiedział Carter.

W projekt milion dolarów zainwestowała już firma Tomorrow Ventures, którą założył obecny prezes zarządu Google, Eric Schmitt. Według "New York Times" piosenkarka ma mieć w nowej spółce 20 proc. udziałów.

Nieznana jest jeszcze data premiery serwisu ani dokładny mechanizm jego działania, jednak eksperci przewidują, że ma on szansę na sukces. Lady Gaga jest jedną z najlepiej promujących się w Internecie gwiazd – fan page piosenkarki lubi już ponad 37,5 mln osób.

- Kiedyś radio nie puszczało piosenek Lady Gagi tak często, bo jej muzyka była uznawana za dance. Poza występami na żywo, Internet stał się jednym z głównych narzędzi, dzięki którym ludzie mogli poznać jej muzykę – przypomina menadżer piosenkarki.

New York Times, wit