Logo Polskiego Radia
PAP
Katarzyna Karaś 22.07.2011

Producent herbaty zdecydował: najuczciwsi są...

12 największych amerykańskich miast wzięło udział w teście uczciwości Honest Cities przeprowadzonym przez producenta butelkowanej mrożonej herbaty.
Producent herbaty zdecydował: najuczciwsi są...

W ruchliwych punktach 12 miast ustawiono stoiska z butelkowaną mrożoną herbatą. Nie było sprzedawców, stoisk nikt nie pilnował. W widocznym miejscu umieszczono informację, że butelka kosztuje 1 dolara, a obok umieszczono pudełko, do którego ludzie mogli wrzucać pieniądze.

Najlepiej wypadło Chicago. 99 proc. mieszkańców tego miasta, którzy sięgnęli po napój zapłaciło za niego. W Bostonie, Seattle i Dallas, miastach które uplasowały się na drugim miejscu, osiągnięto wynik 97 proc. Najmniej uczciwi, podobnie jak w ub. roku, okazali się mieszkańcy Nowego Jorku. Tylko 87 proc. z nich zapłaciło za butelkę herbaty.

Prawie 5 tys. dolarów zebranych w czasie eksperymentu firma Honest Tea przeznaczy na konto organizacji charytatywnej wybranej w internetowym głosowaniu.



PAP,kk