Logo Polskiego Radia
IAR
Martin Ruszkiewicz 09.02.2012

Gdzie się podział unikatowy Mikrus kabriolet?

Kolekcjoner i badacz historii motoryzacji Piotr Ludian ze Stalowej Woli, poszukuje informacji o samochodach marki WSK Mikrus MR 300.
Mikrus MR-300Mikrus MR-300fot. Wikipedia/Michał Rydzy "Ijon"
Posłuchaj
  • Jeden z konstruktorów Mikrusa inżynier Stanisław Duszkiewicz mówi, że kabriolety powstały dość przypadkowo
  • Piotr Ludian jest właścicielem jednego z dwóch wyprodukowanych w Mielcu Mikrusów kabrioletów, poszukuje informacji o drugim - wiśniowym egzemplarzu auta
Czytaj także

Produkowane w Mielcu w latach 1957-1960 Mikrusy są dziś prawdziwymi unikatami. Z taśmy montażowej zjechało tylko 1728 sztuk tych aut. Dodatkowo powstały dwie sztuki wersji kabriolet i jedna pick-up.

Fantazja konstrukcyjna

Jeden z konstruktorów Mikrusa inżynier Stanisław Duszkiewicz mówi, że kabriolety powstały dość przypadkowo.

- Kabriolet powstał jako fantazja konstrukcyjna, na bazie konstrukcji samochodu. Po prostu zdjęto dach z limuzyny i gotowe. Była jedna myśl: zrobić coś innego - podkreśla Duszkiewicz.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

Z kolei Piotr Ludian jest właścicielem jednego z dwóch wyprodukowanych w Mielcu Mikrusów kabrioletów i cały poszukuje informacji o drugim - wiśniowym egzemplarzu auta.

- To jest ostatni moment, kiedy można coś jeszcze zrobić, dopisać kolejny rozdział historii. Jako posiadacz jednego z egzemplarzy jestem wręcz zobligowany, aby coś w tym kierunku zrobić - zaznaczył Ludian.

Więcej informacji na temat samochodów Mikrus można znaleźć na stronie internetowej Polskiego Radia Rzeszów. Jeszcze w tym roku w Mieleckim Domu Kultury planowane jest spotkanie pracowników WSK, którzy konstruowali Mikrusy, będzie ono połączone z oficjalną prezentacją książki poświęconej Mikrusom kabrioletom.

mr