Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Wittenberg 01.03.2012

Debata w PR: spadający abonament zagrożeniem dla radia

Rynek banalizuje przekaz - mówił podczas debaty o przyszłości mediów publicznych prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski.
Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego RadiaAndrzej Siezieniewski, prezes Polskiego Radia Wojciech Kusiński/PR

Prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski uważa, że spadające wpływy z abonamentu są wciąż największym zagrożeniem dla mediów publicznych w Polsce. Prezes Polskiego Radia jest jednym z uczestników trwającej w siedzibie Radia konferencji "Modele mediów publicznych w Polsce i Europie".

Andrzej Siezieniewski przypomniał, że wpływy dla Polskiego Radia z tytułu abonamentu są z roku na rok mniejsze. Dodał, że obowiązujące w Polsce stawki są jednymi z najniższych w Europie. Jak pokreślił, w Polsce w przeliczeniu na jednego mieszkańca na media publiczne przeznacza się 12,60 zł, na Słowacji 22,80 zł, a w Norwegii - 434,5 zł.

Prezes Polskiego Radia powiedział, że to właśnie abonament jest podstawą finansowania Spółki. Dlatego też, jak podkreślił, spadek wpływów z abonamentu zagraża realizacji misji Radia i może zaburzyć jego funkcjonowanie.

- Aspekt rynkowy, po przekroczeniu pewnego poziomu, zdecydowanie spłyca i banalizuje przekaz radiowy. Dla Polskiego Radia mogłoby to oznaczać katastrofę programową, której przedsmak przeżywaliśmy w ostatnich latach, bowiem audytorium Polskiego Radia bardzo mocno się kurczyło - powiedział Andrzej Siezieniewski.

Oprócz Polskiego Radia, gospodarzami konferencji o kształcie mediów publicznych są m.in. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz Telewizja Polska. Na spotkaniu obecni są także przedstawiciele organizacji pozarządowych. Patronat nad konferencją objął prezydent Bronisław Komorowski.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

IAR, wit