Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Katarzyna Karaś 06.08.2012

Klienci Mati World Holidays utknęli w Egipcie

Ponad 120 turystów, którzy pojechali na wakacje do Egiptu z chorzowskim biurem miało odlecieć z Hurghady w piątek, jednak do tej nie wrócili do kraju - donosi Alert24.pl.
Polscy turyści bardzo chętnie wybierają Egipt, jako miejsce wypoczynkuPolscy turyści bardzo chętnie wybierają Egipt, jako miejsce wypoczynku sxc.hu

Według przedstawicieli biura Mati World Holidays klienci, którzy zostali w Egipcie mają zapewniony hotel wraz z wyżywieniem, przedłużony okres ubezpieczenia, a także opiekę rezydenta. Biuro poinformowało Urząd Marszałkowski w Katowicach, że do problemów doszło z powodu upadku linii OLT Express.
- Wojewódzki Urząd Marszałkowski wie o sprawie, jednak nie może podjąć żadnych działań, dopóki biuro oficjalnie nie ogłosi upadłości. Staramy się trzymać rękę na pulsie - poinformował Alert24.pl Witold Trólka, rzecznik prasowy urzędu. Z informacji urzędu wynika, że biuro ma dołożyć wszelkich starań w celu znalezienia miejsca w samolotach dla osób, które nadal przebywają w Hurghadzie.
W informacji przesłanej do Urzędu Marszałkowskiego biuro poinformowało także, że dla osób przebywających w Szarm el-Szejk znaleziono już miejsca w samolotach na wtorek - do Warszawy i Katowic.
To nie pierwszy raz
To już kolejne kłopoty z powrotem do Polski z wczasów Egipcie klientów biura Mati World Holidays. Pod koniec lipca taka sytuacja spotkała ok. 50-osobową grupę przebywającą również w Hurghadzie. W tym przypadku zawinić miał miejscowy partner, który miał za późno przywieźć turystów na samolot. Ostatecznie większość z tych osób wróciła do Polski dwa dni po czasie, a pozostali - pięć dni.
Również w połowie lipca media informowały, że klienci chorzowskiego biura z dobowym opóźnieniem wrócili z Hurghady do Polski. Przedstawiciele biura wyjaśniali wtedy, że powodem kłopotów były przedwczesne powroty do Polski klientów innych upadających organizatorów wypoczynku i związany z tym brak miejsc w samolotach.
Za każdym razem biuro zapewniało, że nie ma problemów z płatnościami na rzecz linii lotniczych czy hoteli.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

Alert24.pl, IAR, PAP, kk