Logo Polskiego Radia
IAR
Katarzyna Karaś 13.08.2012

Klienci bankrutujących biur mogą skarżyć państwo

Turyści, którym wakacje zniszczyło bankructwo touroperatora, mogą się domagać zwrotu utraconych pieniędzy od Skarbu Państwa - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Polscy turyści bardzo chętnie wybierają Egipt, jako miejsce wypoczynkuPolscy turyści bardzo chętnie wybierają Egipt, jako miejsce wypoczynku sxc.hu

Gazeta wyjaśnia, że taką możliwość daje unijna dyrektywa przyjęta przez Polskę w 2010 roku. Zdaniem dziennika turyści mogą domagać się pokrycia strat przez państwo, jeśli ubezpieczenie wykupione przez touroperatora nie wystarczyło na pokrycie kosztów sprowadzenia ich do domu i na zwrot kosztów wycieczki.
- Państwo powinno dopilnować, aby interesy obywateli były w pełni zabezpieczone - wyjaśnia Jan Korsak, ekspert rynku turystycznego. Tak wynika z dyrektywy. W jego ocenie władze nie zadbały o odpowiedni poziom ubezpieczeń.
Również w ocenie prawnika Jerzego Martiniego, poszkodowani mogą wystąpić na drogę sądową. - Sąd określi, czy istniał bezpośredni związek pomiędzy kłopotami biur i ich klientów a sposobem implementacji dyrektywy - twierdzi Martini.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

IAR, kk