Logo Polskiego Radia
IAR
Artur Jaryczewski 16.08.2012

"To niemożliwe". Radio i telewizja bez reklam?

Bogdan Zdrojewski uważa, że nikogo w Polsce nie stać na finansowanie mediów publicznych w dotychczasowym kształcie.
To niemożliwe. Radio i telewizja bez reklam?sxc.hu

Tydzień temu Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego zakończyło analizy finansowe wszystkich zgłaszanych koncepcji dotyczących finansowania mediów publicznych. Bogdan Zdrojewski, który był gościem radiowej Trójki powiedział, że w warunkach polskich nie jest możliwe zbudowanie telewizji i radia bez reklam. Koncepcja rezygnacji z reklam w mediach publicznych i opodatkowanie tych emitowanych w mediach komercyjnych nie zrównoważyłaby budżetu.

Zdrojewski tłumaczył, że rynek reklam w polskich mediach szacuje się na 3,5 miliarda złotych. Podatek nie mógłby być wyższy niż 20 procent. To oznacza, że do TVP trafiłoby ok. 700 milionów złotych rocznie, podczas gdy wydatki telewizji to około miliarda złotych rocznie. Oznaczałoby to dziurę w budżecie w wysokości 300 milionów. Nie ma zgody rządu na to, aby tę sumę pokrywano z budżetu państwa albo z kieszeni obywateli.

W ciągu kilku tygodni premierowi mają zostać przedstawione trzy koncepcje finansowania mediów publicznych.

Zobacz galerię - Dzień na zdjęciach >>>

IAR/Trójka/aj