Sprawę nagłośnił w poniedziałek szwedzki dziennik „Metro”, opisując jak IKEA pod presją władz usunęła w Arabii Saudyjskiej kobiety ze zdjęć w swoim katalogu. Tamtejsze prawo zakazuje pokazywania publicznie kobiet z odsłoniętą twarzą lub włosami. Katalog IKEI w Arabii Saudyjskiej wygląda tak samo za wyjątkiem braku kobiet na zdjęciach.
Na jednym ze zdjęć widzimy rodzinę szykującą się do pójścia spać. Młody chłopiec myje zęby w łazience, jednak ubrana w piżamę kobieta stojąca obok niego w wersji saudyjskiej nie występuje. Inne zdjęcie pięciu kobiet jedzących wspólnie obiad zostało w ogóle usunięte z katalogu.
IKEA opublikowała oficjalny komunikat, w którym wyraziła żal z powodu retuszu zdjęć. – Powinniśmy byli działać i zdać sobie sprawę z tego, że usunięcie kobiet z wersji saudyjskiej stoi w sprzeczności z wartościami Grupy IKEA – napisano.
Wcześniej na podobny krok zdecydował się Starbucks, który w ogóle usunął swoje logo (długowłosą kobietę), gdy otwierał pierwszą kawiarnię w Arabii Saudyjskiej.
Zobacz naszą galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>
Reuters, „Guardian”, sg