Logo Polskiego Radia
IAR
Tomasz Owsiński 01.12.2012

Zakaz sprzedaży papierosów w atrakcyjnych opakowaniach

W Australii od dziś można sprzedawać papierosy w wyłącznie nieatrakcyjnych szaro-oliwkowych opakowaniach. Zdaniem rządu nowy przepis zmniejszy konsumpcję papierosów.
Zakaz sprzedaży papierosów w atrakcyjnych opakowaniach Glow Images/East News
Posłuchaj
  • Relacja Rafała Motriuka, (IAR)
Czytaj także

Z opakowań znikają znaki firmowe producentów i charakterystyczne kolory. Pojawią się natomiast duże ostrzeżenia o szkodliwości palenia oraz zdjęcia - na przykład twarzy osoby, która w wyniku palenia dostała raka. Jedyna szansa na reklamę producenta to nazwa firmy i rodzaju papierosów, napisane małą czcionką na dole paczki.

Koncerny tytoniowe protestują - twierdzą, że takie przepisy tylko zwiększą przemyt papierosów i wcale nie zmniejszą konsumpcji. Przeciwnego zdania jest australijska minister zdrowia, która mówi, że to już „ostatnie podrygi umierającego przemysłu”. Australia jest jednym ze światowych liderów walki z paleniem. Reklamy papierosów zniknęły tam z radia i telewizji w 1976 roku; z gazet w roku 1989.

Zobacz galerię - Dzień na zdjęciach >>>

IAR, to