Logo Polskiego Radia
IAR
Tomasz Jaremczak 13.02.2013

Światowy Dzień Radia. "Polacy lubią radio"

- Słuchamy radia w pracy, w samochodzie, kątem ucha dolatują do nas informacje z kraju i ze świata - wyjaśnia specjalista ds. marketingu politycznego doktor Norbert Maliszewski z Uniwersytetu Warszawskiego.

Jego zdaniem Polacy lubią radio, bo towarzyszy im w ciągu całego dnia. Natomiast politycy, bo nie muszą się koncentrować na wyglądzie, a na tym, co mają do powiedzenia.

Doktor Maliszewski nie jest zaskoczony tym, że politycy do radia przychodzą chętnie. Podkreśla, że jest to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy potrafią energetyzować powietrze słowami. - Politycy nie myślą o tym, jaki garnitur czy krawat założyć, tylko o tym, co mają do powiedzenia. W radiu jest czas na debatę, refleksję - powiedział Maliszewski.

Zobacz galerię - dzień na zdjęciach>>>

Światowy Dzień Radia został proklamowany przez UNESCO w 2011 roku. Celem tej inicjatywy jest rozwijanie współpracy międzynarodowej w dziedzinie radiofonii. Światowy Dzień Radia wpisuje się też w ideę promocji wolności słowa oraz wolnych, niezależnych i pluralistycznych mediów.

Dziś radio spośród wszystkich środków przekazu, ma największy zasięg na świecie. Dociera do największej liczby ludzi zamieszkujących najbardziej odległe zakątki świata.

IAR, tj