Słuchacz korzystał z usług Banku Spółdzielczego Vistula w Wyszogrodzie, w związku z tym musiał podać swoje dane, w tym również numer telefonu komórkowego. Niedawno dostał SMS zachęcający do glosowania na... panią prezes tego banku, która kandyduje w wyborach samorządowych.
Czy zgodne z prawem jest wykorzystywania bazy klientów banku w swojej kampanii wyborczej? Dr Tomasz Gąsior z Krajowego Biura Wyborczego tłumaczył w radiowej Jedynce, że kodeks reguluje prowadzenie kampanii wyborczej i sposoby jej finansowania i nie zabrania wykorzystywania SMS-ów w ramach prowadzenia kampanii. - Zupełnie inną rzeczą jest sposób pozyskania danych osobowych - dodał Gąsior.
Małgorzata Kałużyńska z biura Generalnego Inspektora Danych Osobowych mówiła, że prezes Banku Spółdzielczego Vistula nie mogła wykorzystać danych osobowych swojego klienta. - Za przetwarzanie danych niezgodnie z prawem jest przewidziana odpowiedzialność karna - dodała Kałużyńska.
Audycja "Wszystko, co chciałbyś wiedzieć i nie boisz się zapytać" towarzyszy słuchaczom radiowej Jedynki codziennie od poniedziałku do piątku. O godz. 8.40 Janusz Weiss przedstawia temat, a o godz. 17.30 podsumowuje całodzienne działania, rozmawia z ekspertami i przedstawia wnioski.
Z pytaniami do Janusza Weissa można dzwonić pod nr tel: 22 645 21 55. Można też pisać na adres: weiss@polskieradio.pl.
Prowadził: Janusz Weiss
Goście: prezes Banku Spółdzielczego Vistula Jolanta Łukasiak-Malicka, dr Tomasz Gąsior z Krajowego Biura Wyborczego, Małgorzata Kałużyńska z Generalnego Inspektora Danych Osobowych
Tytuł audycji: Wszystko, co chciałbyś wiedzieć i nie boisz się zapytać
Data emisji: 3.11.2014
Godzina emisji: 17.30
mr/ag