Słuchaczka Jedynki 14 lat temu zamówiła i zapłaciła za książkę. Następnie nie otrzymywała informacji i po tym czasie firma windykacyjna domaga się, by zapłaciła za wszystkie publikacje z serii.
Agnieszka Majchrzak z biura prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że kodeksowe przedawnienia wynoszą 3 i 10 lat. - Często otrzymujemy skargi w związku z roszczeniami, które są przedawnione. W tej sytuacji konsument powinien zwrócić przedsiębiorcy uwagę na fakt, że to roszczenie jest przedawnione - wyjaśnia specjalistka z UOKiK. Jak dodaje, jeśli mamy jakieś długi i one się przedawnią, to samoistnie one nie znikają.
W audycji wyjaśniliśmy, jak należy się zachować w takiej sytuacji i dlaczego konsument nie może być bierny.
***
Tytuł audycji: Wszystko, co chciałbyś wiedzieć i nie boisz się zapytać
Prowadzi: Janusz Weiss
Gość: Agnieszka Majchrzak (biuro prasowe Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Data emisji: 19.08.2015
Godzina emisji: 17.30
Z pytaniami do Janusza Weissa można dzwonić pod nr tel: 22 645 21 55. Można też pisać na adres weiss@polskieradio.pl.
sm/pg