Logo Polskiego Radia
Trójka
Aneta Hołówek 08.10.2013

Finanse bez barier: niepełnosprawni są klientami, o których też trzeba zadbać

Dla niepełnosprawnych wypłata pieniędzy z bankomatu czy załatwienie jakiejkolwiek sprawy w banku to wyczyn. Aby to zmienić Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji prowadzi program "Finanse bez barier”.
Finanse bez barier: niepełnosprawni są klientami, o których też trzeba zadbaćGlowimages/Flickr
Posłuchaj
  • Finanse bez barier: niepełnosprawni są klientami, o których też trzeba zadbać (Na wyciągnięcie ręki/Trójka)

"Finanse bez barier” to program edukacji finansowej, który jest odpowiedzią na problem wykluczenia finansowego niepełnosprawnych Polaków.
- Bankomaty w Polsce nie trzymają standardów – mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. – Szczególnie uciążliwe jest to w przypadku osób niewidzących, które każdorazowo, na nowo muszą dotykać ekran bankomatu i dowiadywać się jak on funkcjonuje – dodaje prezes.
Bardzo często bankomaty są ustawiane w miejscach, do których osoby na wózkach nie są w stanie dotrzeć. – Stoją za wysoko, ekrany są ustawione tak, że nic nie można z nich odczytać – wyjaśnia Pawłowski.
Dużym problemem dla niepełnosprawnych jest również brak pełnej i aktualnej informacji o dostosowanych dla nich bankomatach. – Takie bankomaty istnieją, ale nikt nie wie gdzie – twierdzi Pawłowski
Celem programu "Finanse bez barier” jest także zwiększenie aktywności finansowej Polaków z niepełnosprawnością poprzez szerzenie wiedzy, rozwijanie umiejętności oraz kształtowanie pozytywnych nawyków potrzebnych do umiejętnego korzystania z produktów i rozwiązań oferowanych przez instytucje finansowe.
Szczegóły projektu znajdą Państwo na stronie: www.finansebezbarier.pl
Audycji "Na wyciągnięcie ręki" można słuchać w każdy poniedziałek o godz. 18.35. Zapraszamy.

(ah)