Logo Polskiego Radia
Polskie Radio
migrator migrator 12.02.2010

Co drugi internauta słuchał radia w sieci

Ponad trzy czwarte polskich internautów korzystało w sieci z materiałów wideo; połowa słuchała w Internecie radia – wynika z badań firmy Gemius.

Badanie przeprowadzono w styczniu 2010 roku na grupie 1200 internautów powyżej 14. roku życia.

Ponad 80 proc. badanych internautów deklaruje, że kiedykolwiek miało kontakt z materiałami wideo w sieci (z serwisami wideo, telewizją internetową lub telewizją peer-to-peer), a ponad połowa korzystała z radia internetowego.

Najbardziej rozpowszechnione są serwisy wideo – skorzystało z nich blisko trzy czwarte polskich internautów.

Co piąty internauta regularnie słucha radia online

Z badania wynika, że internauci częściej słuchają radia tradycyjnego niż internetowego – to pierwsze przyciąga regularnie 62 proc. badanych, z kolei stacje radiowe online słuchane są choć raz w tygodniu przez co piątego użytkownika sieci (22 proc.).

Liczniejsze grono internautów gromadzi również póki co tradycyjna telewizja – regularnie korzysta z niej 70 proc. użytkowników. Dużo większy odsetek niż w przypadku radia online, bo niemal połowa, deklaruje, że choć raz w tygodniu korzysta z internetowych serwisów wideo.

Jako zalety mediów online wskazywane są mniejsza uciążliwość reklam oraz większa różnorodność dostępnych treści. Z drugiej strony internauci uważają, że media w tradycyjnym wydaniu cechuje większa rzetelność, wiarygodność i atrakcyjność przekazywanych informacji.

ag, Gemius.pl