Logo Polskiego Radia
migracja
migrator migrator 07.12.2009

System poradzi redakcji, co „dobrze się klika”

Cyfrowy system podpowie redaktorom pracującym dla koncernu AOL, o czym mają pisać. Jego wdrożenie zapowiada szef koncernu, Tim Armstrong.

Cyfrowy system doradzi redaktorom pracującym dla koncernu AOL o czym mają pisać. Plan stworzenia tekiej "pomocy" dla dziennikarzy zapowiedział prezes koncernu AOL, Tim Armstrong.

System dla newsroomu, oparty na serii algorytmów ma przewidywać jakie wydarzenia, filmy i zdjęcia spodobają się najbardziej internautom i marketerom.

Według stworzonego już przez koncern algorytmu najpopularniejszym tematem w amerykańskiej sieci było ostatnio wycofanie kołysek produkowanych przez jedną z fabryk. Na AOL pojawiła się wtedy tylko jedna informacja o zdarzeniu. Według firmy, gdyby system był już wtedy w użyciu, to opracowano by tę historię z wielu różnych punktów widzenia.

Jednocześnie koncern zwolnił ok. 1 tys. pracowników. Jak komentują eksperci z blogów branżowych, powinno to skłonić pozostałych dziennikarzy, by nie okazywali niechęci do nowego systemu.

internetstandard.pl, ag

Czytaj więcej na internetstandard.pl